الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط علی |
نتایج یک بررسی
تکنولوژی و فناوری های امروز، اعتیاد قرن حاضر!
کارشنان معتقدند هر چند تکنولوژی انتخابهای فراوانی برای انسان به وجود آورده است، اما این امر نباید منجر به جایگزینی فناوری و تکنولوژی بر هنر صحبت کردن و تعاملات انسانی شود.
 
 
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (may 03)، تکنولوژی و فناوری های امروز به اعتیادآورترین موارد زندگی انسان امروزی تبدیل شده اند؛ بطوری که هزاران نفر با وجود این فناوری ها حتی به مدت 48 ساعت بدون صحبت با شخصی، از وسائل تکنولوژی استفاده می کنند.


نتایج تحقیقی نشان داد، اعتیاد به تکنولوژی، شامل 48 ساعت کار با وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و ... بدون صحبت کردن با هیچ فردی می باشد.


به طور قابل توجهی، سه درصد از بزرگسالان در گروهی به نام « تسلط دیجیتال» قرار گرفته اند که اساسا از طریق پیام، ایمیل و تماس ویدیوئی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.


این تحقیق، نشان داد که تکنولوژی اعم از گوشی های هوشمند و آیپدها در بین بردن تعاملات و کنشهای اجتماعی و فیزیکی در میان افراد که معتاد به این وسائل شده اند، کمک می کند.


طبق تحقیقات جدید پژوهشگران، افراد بزرگسالی که در این گروه قرار گرفته اند، به طور میانگین چهار برابر احتمال تحرک و قدم زدن و تعامل اجتماعی آنها در مقایسه با دیگران، کمتر است.
 

بیشتر انگلیسیها از تکنولوژی های دیجیتالی استفاده می کنند، اما اکثریت آنها از این وسائل در کنار زندگی واقعی خود همچون صحبت کردن با دوستان استفاده می کنند.


در این تحقیق، 1000 نفر مورد پرسش قرار گرفتند که 16 درصد از این آمار، افرادی هستند که به نحوی تحت تسلط تکنولوژی هستند که می توانند تا دو روز، هیچ گونه تعامل شفاهی نداشته باشند.


به طور مثال، این گروه ترجیح میدهند که در ایستگاه ها، از فروش بلیط اتوماتیک استفاده کنند و یا هنگام خرید ناهار از ماشین های فروش استفاده کنند.
این گروه، به ندرت بدون موبایل و یا تبلت خود به بیرون از خانه می روند و معمولا غذای خود را از طریق اینترنت سفارش میدهند و چهار برابر احتمال کمتری دارد که برای خرید به بیرون از منزل بروند.


به گزارش میل آنلاین (MailOnline)، کارشنان معتقدند هر چند تکنولوژی انتخابهای فراوانی برای انسان به وجود آورده است، اما این امر نباید منجر به جایگزینی فناوری و تکنولوژی بر هنر صحبت کردن و تعاملات انسانی شود.


اما در این میان  17 درصد از انگلیسیها، تائید کرده اند که از سرعت بالای تغییرات تکنولوژی عقب مانده اند. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.